• Materiały

    Watching – zadanie: Five ways to stop getting distracted| BBC Ideas

    Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami opracowanym watching’iem. Zadanie przygotowałam na podstawie krótkiego filmu z BBC Ideas: Five ways to stop getting distracted| BBC Ideas. Na początku znajduje się grafika ze słówkami (moją ulubioną metodą na jej „ugryzienie” jest opowiedzenie Kursantowi o słówku, tak aby odgadł jego znaczenie — takie kalambury :)). Jeśli planujecie wykorzystać zadanie do samodzielnej nauki, proponuję w pierwszej kolejności sprawdzenie znaczenie słówka, jeśli jest nieznane (np. na diki.pl), a następnie poszukanie jego synonimów, wśród słówek już znanych i próbę opisania go w języku angielskim.  W drugim zadaniu są zebrane pytania, na które trzeba poszukać odpowiedzi oglądając film. Zazwyczaj dyskutujemy na temat pytań i filmu dopiero na następnych zajęciach, a…

  • Psychologia w nauce języka

    Jak uczyć się języka angielskiego samodzielnie?

    Jak uczyć się języka samodzielnie? Poniżej parę pomysłów na rozwijanie swoich zdolności językowych w zaciszu własnego domu. Ten temat bardzo często przewija się podczas moich rozmów z Kursantami. Oczywiście sam kurs wytycza nam drogę i pozwala nadać naszej nauce ramy, ale największe sukcesy są widoczne, kiedy zabieramy się za pracę nad językiem dwutorowo 🤓 Jak podejść do nauki, aby była przynajmniej po części zabawą?   ✔️ Seriale, seriale, seriale 😀To moja ulubiona metoda! Oglądanie ich, chociażby z angielskimi napisami potrafi zdziałać cuda. Na początek, może wybrać serial, z którym już kiedyś mieliśmy styczność i nam się spodobał, ale tym razem spróbować zmierzyć się z nim w języku angielskim. ✔️Filmy. Osobom…

  • Psychologia w nauce języka

    Mówimy po angielsku – jak uczyć się języka efektywnie korzystając z materiałów online

    Dziś chciałam podzielić się Wami paroma pomysłami na efektywną naukę. Na początek, przykład tego, jak nauka angielskiego wyglądała kiedyś. Podręcznik z rozmówkami plus zestaw kaset, walkman i lecimy!  Przejrzenie tej książki wzbudziło we mnie kilka refleksji. Zbyt rzadko doceniam różnorodność metod nauki jakie są teraz dostępne. Oczywiście korzystam z przeróżnych form, staram się aby zajęcia były jak najbardziej angażujące, ale niezbyt często świadomie doceniam to, że kurs angielskiego może być nie tylko pożyteczny, ale także może być świetną zabawą dla mnie i dla moich Kursantów.  Poniżej zestaw aktywności i materiałów bez których nie wyobrażam sobie zajęć czy to stacjonarnych, czy online:   Watching – to chyba jedna z moich ulubionych form, szczególnie gdy mam…

  • Psychologia w nauce języka

    Czy sen ma wpływ na przyswajanie wiedzy?

    Jak uczyć się bardziej efektywnie? Jak lepiej zapamiętywać? Czy sen może pomóc w nauce? Dziś sen będzie odpowiedzią na te pytania! Wbrew pozorom, podczas snu dzieje się bardzo dużo, także jeśli chodzi o zapamiętywanie! 🙂 Przytoczone badania: 1. Murre, J. M., & Dros, J. (2015). Replication and analysis of Ebbinghaus’ forgetting curve. PloS one, 10(7). 2. Stickgold, R. (2005). Sleep-dependent memory consolidation. Nature, 437(7063), 1272-1278. 3. Gais, S., Lucas, B., & Born, J. (2006). Sleep after learning aids memory recall. Learning & memory, 13(3), 259-262. Serdecznie polecam także TedEd na temat snu: https://ed.ted.com/lessons/the-benefits-of-a-good-night-s-sleep-shai-marcu Trzymajcie się ciepło i śpijcie dobrze! 🙂 Karolina

  • Psychologia w nauce języka

    Jak wykorzystać efekty świeżości i pierwszeństwa w nauce angielskiego?

    Jak wykorzystać efekty znane od dawna w psychologii do nauki języka angielskiego i nie tylko 🙂 Na pierwszy ogień idą efekty pierwszeństwa i świeżości. https://youtu.be/zaN4KCPzMcY Przytoczone badania: 1. Murphy, J., Hofacker, C., & Mizerski, R. (2006). Primacy and recency effects on clicking behavior. Journal of Computer-Mediated Communication, 11(2), 522-535. 2. Osth, A. F., & Farrell, S. (2019). Using response time distributions and race models to characterize primacy and recency effects in free recall initiation. Psychological review, 126(4), 578. 3. Maruszewski, T. (2001). Psychologia poznania (s. 162 – 164). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. – efekt świeżości i pierwszeństwa a pamięć krótkotrwała i długotrwała Link do strony, gdzie przystępnie opisane są efekty pierwszeństwa…

Top